Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zásady

23. 8. 2007

Ve warm up:

-neprovádíme žádná silová cvičení

- neprovádíme žádný hluboký strečink do krajních rozsahů pohybu

-vyhýbáme se záklonům hlavy

- pozor na hyperextenzi (uzamykání) kolenních kloubů ve stoji

-vyloučíme dlouhé izolace jednotlivých procvičovaných partií (hlavně pozor na časté dlouhodobé procvičování svalů ramen)

V hlavní části

- při běhu musí být paty stále ve styku se zemí (neběháme po špičkách)

- pozor na hyperextenzi kolenních kloubů

- vyloučíme hyperextenzi beder

-neběžíme ani neprovádíme jiné high impact kroky déle než 32 dob bez vložení low impact kroků

- na obou zatížených dolních končetinách neposkakujeme déle než 4 doby (např. pouze 4 jumping jacks nebo 4 hops za sebou)

- vyhýbáme se zatížení nad anaerobním prahem

- high leg kicks neprovádíme se začátečníky, s pokročilými pouze do úrovně kyčlí (jen do 90 ° flexe kyčelního kloubu)

- při jumping jacks jsou stále špičky vytočeny ven a kolena sledují jejich směr

Při cool down a posilování ve stoji

- pohyby paží jen do výše ramen

- neprovádíme hluboké podřepy ani grand pliés (kyčle nejdou pod úroveň kolenních kloubů)

- trup nepředkláníme o více než 30 ° vpřed

- při posilování zádového svalstva držíme páteř zpříma, pozor na kulatá záda, ale i na příliš velké prohnutí (hyperextenzi beder)

Při posilování na zemi

- břišní svaly nikdy neposilujeme s propnutými dolními končetinami (žádné sklapovačky, ani sedy lehy až do úplného sedu s prohnutou či vyrovnanou páteří)

-vsedě nezvedáme společně obě dolní končetiny (žádné přednosy)

- neprovádíme žádná cvičení ve strhujícím tempu

-kliky provádíme pouze ve vzporu klečmo zanožujeme pouze do úrovně kyčlí

-ve vzporu klečmo nezvedáme unoženou dolní končetinu

Při strečinku

-nezahřáté svaly neprotahujeme

-neprovádíme žádná strhující strečinková cvičení (nehmitáme a nepružíme)

- neprotahujeme přes bolest

- nesnažíme se zvyšovat pohyblivost nad fyziologický rozsah pohybu

-neprotahujeme se v překážkovém sedu

-v předklonu nerotujeme páteř

- nepřitahujeme špičku přednožené propnuté dolní končetiny

- zapomeňte na polohy: svíčka, pluh a kobra

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář