Jdi na obsah Jdi na menu
 


Slide aerobic

23. 8. 2007

Slide je označení druhu aerobního tréninku, který byl již v 50. letech použit pro zlepšování kondice sportovců, především rychlobruslařů. Jedná se o velmi specifický trénink, při kterém je zatíženo přední svalstvo stehenní a hýžďové. Svaly zádové, břišní a svalstvo paží je však používáno k udržování stability. Při správné technice je tedy slide tréninkem celého těla, který má velký dopad na i na kardiovaskulární aparát, protože jsou zatíženy velké svalové skupiny.

Hlavní rozdíl proti ostatním druhům aerobiku spočívá v tom, že při slide dochází k intenzivnímu procvičení svalstva vnitřní a vnější strany dolních končetin. Při skluzu je také správnou koordinací paží a nohou trénována rovnováha.

Slide je především tréninkem kardiovaskulárního systému. Je velice šetrný ke kloubům dolních končetin i páteře, protože nedochází k vertikálním nárazům jako při všech ostatních formách aerobiku.

Technika slide

OdrážkaVáhu těla rozložte rovnoměrně na obě dolní končetiny.
OdrážkaPánev držte rovnoměrně s rameny.
OdrážkaKolena jsou stále lehce pokrčená a sledují směr špiček nohou.
OdrážkaNovou krokovou variaci začínejte až po dotažení obou nohou do základní pozice na rampě, když je tělo v rovnováze.
OdrážkaCelé tělo po odrazu "tlačte" od abduktorů ven, dolů a proti konečné rampě.
OdrážkaPři skluzu jsou obě dolní končetiny roznoženy alespoň na šířku pánve, dotahovaná noha slouží ke kontrole rychlosti.
OdrážkaNohy zavírejte na konečné rampě teprve tehdy, když získáte rovnováhu.

Pravidla bezpečnosti

Odrážka"Warm up" provádíme zcela normálně na zemi (u nováčků při rozcvičení na slide by mohlo při nekoordinovaném skluzu dojít k natažení neprohřátého svalu).
OdrážkaNávleky se nasazujte v sedě.
OdrážkaVšichni cvičenci by měli začít na stejné straně.
OdrážkaStále upozorňujeme na správnou techniku: tělo držíme zpříma, kolena stále lehce pokrčená, odrážíme se stále s jednou nohou na rampě, nohy zavíráme až tehdy, stojí-li vedoucí noha na rampě a tělo je v rovnováze.
OdrážkaJestliže je některý z účastníků unaven, vrátí se zpět k basic slide.
OdrážkaProtože při slide dochází k opravdu intenzivnímu přetížení postranní svaloviny nohou, použijeme před i po slide speciální strečink.

Hudba

Tempo hudby volíme podle úrovně účastníků. začátečníci 110 - 120 BPN, pokročilí 130 - 140 BPM. Nepřekračujeme 140 BPM.

Výchozí pozice

-front position

- end position

- center position

Fáze pohybu

-odraz

- skluz

- zavírání nohou

Variace pohybu

-dotahující nohu držet, zavřít, zvednout

-použít paží

- změna tempa hudby

- změna polohy těžiště těla (zpříma, v podřepu)

- použití odporu jako tubes nebo činek

- u některých slide nastavitelná vzdálenost ramp

Základní kroky

- basic slide

- slide tap (slide touch) front, back, side, double tap

- slide knee lift front, out, in

- slide leg curl

- slide lunge side front

- heel raise

-speed skate (2 doby)

- "fencing slide" (front, reverse)

-double step touch

- crossover turn

- pivot turn

-3 tap turn

- squaw pull

- skilauf (open, close)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

KDE ZAKOUPIT SLIDY?

(Vendy, 8. 12. 2009 7:33)

Jsem na tom stejně,cvičení jsem si vyzkoušela je to super, ale nemůžu nikde koupit slid. Pokud někdo ví, poraďte. Děkuji
VendyDvo@seznam.cz

Kde zakoupit slidy?

(spinning.verzichova@seznam.cz, 5. 7. 2009 16:46)

Cvičení se slidem je perfektní, avšak jsem nenašla shop, kde se dají zakoupit. Pokud někdo může poradit, prosím písněte mi. Děkuji